November 22-30. között került megrendezésre Alicanteban, Spanyolországban az „EurAsian Social Active Nation” (EUASAN) nevezetű továbbképzés/projekt második állomása. A programon 4 nemzet képviseltette magát: Spanyolország, Görögország, Vietnám és Magyarország. A képzés fő témája a közösség fejlesztése volt.
Az első napon, a témához kapcsolódó főbb fogalmakat beszéltük át: formális, informális és nem-formális tanulás, sport általi tanulás és a sport és a fizikai aktivitás közötti különbségek. Ezután minden nemzetnek prezentálnia kellett, hogy milyen eszközökkel, programokkal történik a közösség fejlesztése az adott országokban.
A következő nap fő témája a kompetenciák voltak, melyeket a sport szemszögéből dolgoztunk ki és beszéltünk át. A fő alkotóelemei a kompetenciáknak az attitűd, a képességek és a készségek, valamint a sportban jártasság, ismeret.
A harmadik és negyedik napon a mozgásé volt a főszerep. Az első játék a labdarúgás volt, melyet különböző szabályokkal, nehezítésekkel játszottunk. Később a tájékozódó futás segítségével fejlesztettük a csapatkohéziót és a kooperációt. Mindegyik játékot, melyet játszottunk a végén kiértékeltük David A. Kolb teóriája alapján. Minden tevékenységből, játékból tanulhatunk valami újat, de ez csak akkor történik meg, ha megbeszéljük a konkrét feladatot, levonjuk a tanulságot és ezt pozitívan be tudjuk építeni a személyiségünkbe.
A tanulás mellett jutott idő a kirándulásra is. Az egyik délutánt a tengerparton töltöttük, ahol az egyik spanyol résztvevő megtanított minket suppolni. Egy teljes napot pedig városnézéssel töltöttünk Elcheben, ahol a nap végén pedig még nordic walkingra is sor került.
Az utolsó napokban rajtunk, résztvevőkön volt a sor, hogy olyan játékot kreáljunk, melynek segítségével a különböző kompetenciákat fejleszteni tudjuk. A nap zárásaként megismerkedtünk az ultimate frisbeevel, mely még jobban összekovácsolta a csapatot.
A két tréninget lezárva, az általuk szerzett ismereteket felhasználva kellett teljesíteni a hét utolsó feladatát. Minden résztvevő nemzetnek össze kellett állítani a saját programját, amely egyben az EUASAN projekt következő lépcsőfoka lesz. Ki kellett választani a saját programnak a fő célját, célközönségét, témáját és hogy hogyan valósítanánk meg.
A projekt során új ismereteket szereztünk, valamint a meglévőket jobban elmélyítettük. A két képzésnek köszönhetően lehetőségünk volt bepillantást nyerni a többi nemzet kultúrájába is. A baráti kötelékek, melyeket a tréning alatt kötöttünk nehézzé tették a búcsút, elköszönést. A projekt második szakasza csak most kezdődik, izgalommal várjuk a következő állomást