VII. Műhelymunka

A mai, online környezetben nevelkedó gyermekek értékrendje, ingerküszöbe és biztonságézete teljesen mást takar, mint szüleik idejében. A generációs szakadékok egyre nőnek, így sem a hagyományos értékmegózés, sem a biáonságos é§ tudatos internet használatra nevelés nem egyszerű a szülők számára.
Ebben a témában ideális korosztályból kerültek ki a műhelymunka résztvevői, 20-35 év közöttiek, mivel ők azok, akiknek kisgyermekkoruktól nem, de kisiskolás koruktól jelen volt a számítógép és kamasz koruktól az internet is az életükben, viszont még nem az online térben nőttek fel. Ezen a határon mozogva megértik a fiatalabb generáció online térben mozgását, de a szülők információ és tudás hiányát is erről a témáról.
A műhelymunka első felében párokba rendeződve összegyűjtötték a résztvevők milyen alkalmazásokat használnak ma a fiatalok és gyerekek, keresték a választ arra, hogy miért ezeket.  A mentimeter online program segítségével kivetítésre kerültek a csapatok által felírt applikációk és online felületek, majd két csoportban megbeszélték a ,,miért használják ezeket a gyerekek és fiatalok?” kérdést.
Kis szünet után a már megbeszélt online felületek felhasználási lehetőségeit a trainer felírta egy táblára, és a résztvevők közösen kerestek alternatívát az offline térben, vagy azokat, amiknek a hiányát az online tér tudja pótolni.

Például:
– Chat felületek (messenger, viber, whatsapp) online tér) négyszemközti beszélgetések offline tér
– Youtube * youtuberek követése online tér ) barátok és élmények hiánya offline tér A második szakaszban a szülóket és generációjukat vették górcső alá a résztvevők. Három csoportra osztva arra keresték a választ, hogy mi állhat amögött, hogy a fent említett korosziály nem él az online térben, valamint ha igen, melyik felületeket használják és miért.
A téma átbeszélése után a csoportok együtt kezdték el a közös gondolkodást és összesítették a gondolataikat, letisztázva egy ábrában. A műhelymunka összegzéseként, átismételtük és összefoglaltuk az elhangzottakat, mivel a következő műhelymunka
alapjaként szolgált.