VIII. Műhelymunka

Az előző műhelymunkán a résztvevők átgondolták és összegyűjtötték a gyerekek és fiatalok, valamint a felnőttek, szülők internethasználati szokásait és ezekhez a szokásokhoz kerestek az offline térben alternatívákat.
Jelen műhelymunka első lépéseként röviden felelevenítettük az elhangzottakat és az elkészült ábrát is áttekintettük.
Az első feladat, a két tárgyalt csoport között hidat, összekötő kapcsokat keresni az online szokások és használt felületeket segítségével. Olyan pontokat kellett találni, amelyek közösek a két csoportban, a különbségek esetén pedig lehetőségeket, amelyek segítségével megérthetik egymást szülők és gyerekek.
A műhelymunka célja az volt, hogy olyan gondolatokat fogalmazzanak meg a résztvevők a szülők számára, amellyel közelebb kerülhetnek a gyerekek világához. A szülők gyakran információ és tudás hiány miatt nem értik meg gyermekeiket és az internethasználati szokásaikat. A következő pontok fogalmazódtak meg:
– az applikációk megismerése (felület és annak használata),
– az applikációk és online felületek előnyeinek és hátrányainak megismerése,
– az applikációk és online felületek lehetséges pozitív és negatív hatásai a gyermekekre és fiatalokra.

Felmerült, hogy a generációk közt a tudás átadás jó kommunikációs kapocs lehet, ha a gyerek segít eligazodni a felnőttnek az internet világában és megtanítja applikációk használatára, az hasznos lehet a kapcsolatuk szempontjából.
A másik gondolatcsoport gyerekeknek és fiataloknak szólt, hogy megismerjék azokat a problémákat, amelyek a szüleiket érintik az online tér használata kapcsán. Az ajánlat tartalmaz olyan felületeket, amelyek hasznosak lehetnek a szülők számára is, és olyanokat, amelyeket a gyermekeik használnak.
A műhelymunka eredményeit az lfiúsági Módszertani Kézikönyv összeállításakor is fel fogjuk használni, valamint a partnerszervezetek terjeszthetik saját, lokális közösségeikben is.