XI. Műhelymunka

A multikulturális világnézet elterjedésével az interkulturális nem-formális oktatás, mozgás általi nevelés is egyre nagyobb szerepet kap. Így fontos, hogy a fiatalok olyan kompetenciák birtokában legyenek, mint az empátia, tolerancia és megismerés általi elfogadás.

A partnerszervezetek több éve foglalkoznak fiatalokkal, módszertárukat és tapasztalataikat folyamatosan bővítik. A műhelymunkára elhozták jó gyakorlataikat, hogy megosszák a többi partnerszervezettel és tovább fejleszthessék azokat, bővítve a módszertani kézikönyvet.

A gyakorlatok a sportra és a mozgásra épülnek, viszont a sport általi nevelés módszertanát mélyebben is bele lehet építeni a már ismert gyakorlatokba. Az alábbi gyakorlatokat mutatták be a résztvevők:

    • Elveszve (kommunikáció, tolerancia, empátia, együttműködési készség)
    • Érték-árverés (kommunikáció, véleményformálás, vitakészség, érveléstechnika, empátia)
    • Vakfoci (empátia, együttműködési készség)
    • Kézbe csapni (személyes tapasztalatszerzés – látássérültség)
    • Leila története (önismeret, empátia, személyes értékrend felvállalása, nyitott gondolkodás)
    • Székhimbálás (koncentráció, kompromisszumkészség, együttműködés)

A partnerszervezetek képviselői bemutatták a játékot, amelyeket már kipróbáltak fiatalokkal, a többiek feltették a kérdéseiket a megvalósítással kapcsolatban. Ezt követően szavazás útján kiválasztottak 2 játékot, amelyet ki is próbáltak együtt és amelyekbe még több mozgáselemet építettek be. Az átalakított játékok az Érték-Árverés és a Leila története című gyakorlatok.

A játékok végén csoportosan reflektáltak az élményre, és értékelték azokat.

Megszakítás