``A gyermek a jövőnek ígéret, számunkra kötelesség.``
+36 30 943 8953
titkar@hopeforchildren.hu

EFOP 5.2.2

XI. Műhelymunka

XI. Műhelymunka

A multikulturális világnézet elterjedésével az interkulturális nem-formális oktatás, mozgás általi nevelés is egyre nagyobb szerepet kap. Így fontos, hogy a fiatalok olyan kompetenciák birtokában legyenek, mint az empátia, tolerancia és megismerés általi elfogadás. A partnerszervezetek több éve foglalkoznak fiatalokkal, módszertárukat és tapasztalataikat folyamatosan bővítik. A…

A sport európai hete 2019

A sport európai hete 2019

Öt évvel ezelőtt a Sport Európai Hete program elstartolt, hogy segítse és bátorítsa az egészséges és aktív életmódot. 2015-ben a program egyfajta válaszreakcióként jött létre, mivel a felmérések alapján az inaktivitás nagymértékű. A sport és a fizikai aktivitás nagyban hozzájárul az európai polgárok jólétéhez, viszont…

A Bocce – az életkor mentes sport – bemutatás

A Bocce – az életkor mentes sport – bemutatás

A nyári műhelymunkák során a sportolási lehetőségeket kutatva merült fel a kor általi megkülönböztetés (ageism) a sportolási lehetőségek esetében. Habár a projekt az ifjúsággal foglalkozik, az érzékenyítés és a generációk közti kapcsolattartás fontos feladat, amely egy közös játék során, különböző korú résztvevőkkel megvalósulhat. Az egyesület…

Aerobic tábor új módszerekkel

Aerobic tábor új módszerekkel

Augusztusban megrendezésre került ismét a Reményt a Gyermekeknek Közhasznú Egyesület és a Pandia Szabadidősport Egyesület tábora. A résztvevő gyerekek és fiatalok évek óta az egyesület aktív sportolói, így fejlődésük nyomon követhető. Az edzők több alkalommal vettek részt olyan képzésen, ahol elsajátíthatták a sport általi nevelés…

A sport kulturális és társadalmi hatása – könyvajánló

A sport kulturális és társadalmi hatása – könyvajánló

Mielőtt a sport általi nevelés gyakorlatait elkezdik használni az ifjúság területén dolgozó szakemberek, érdemes megismerkedniük a sport pszichológiával is, amellyel a hazai sportképzéssel foglalkozó egyetemek hallgatói is foglalkoznak. A partnerszervezetekkel együttműködve célul tűztük ki magunk elé, hogy minél behatóbban informálódjunk a sport területeiről is. A…

VI. Tanulmányút

VI. Tanulmányút

A partnerszervetek mindegyike fiatalokkal foglalkozik, viszont az integráció, a hátrányos helyzetű fiatalokkal való közös programok mindig vetnek fel kérdéseket, amíg nem szereznek tapasztalatot az egyesületek velük kapcsolatban. A tanulmányút keretein belül a Konnekt Egyesület elnökhelyettese látogatta meg a résztvevőket, hogy bemutassa mentorprogramjukat. A programba jelentkező…

VI. Tanulmányút

VI. Tanulmányút

A műhelymunkák tematikája a hátrányos helyzetű fiatalok esélyei a sportban, illetve a mozgásban. Csoportonként, majd összevonva tanulmányozhattak olyan gyakorlatokat, amelyek elősegítik a hátránnyal élők igényeinek való megfelelést. Ezen kívül megfogalmazhatták ötleteiket, tanácsaikat a témában. Az elméletben megismert problémákat és lehetséges megoldásokat a tanulmányút keretein belül,…

X. Műhelymunka

X. Műhelymunka

[:hu]Az előző műhelyfoglalkozás zárásaként a résztvevők megoszthatták a gondolataikat arról, miben különbözik a magyar és az európai sportszervezetek a fogyatékossággal élők számára kialakított szolgáltatási köre. Átismételve a megkezdett közös gondolkodási folyamat állomásait, első körben a pároknak európai szervezeteket kellett keresniük az internet segítségével, olyanokat, amelyek kifejezetten a célcsoport számára fenntartottak és olyanokat, amelyek nem, ez utóbbiaknál a nyitottságuk volt a megfigyelési szempont.[:]

IX. Műhelymunka

IX. Műhelymunka

A négy napos program első műhelymunkája a tematika ismertetésével indult. Az alapkérdés a következő volt; Miképpen integrálható egy fogyatékossággal élő ember a sport világába? Mit tehetnek a sport klubok, egyesületek hogy megkönnyítsék számukra az információszerzést és a sportolást? Kezdő feladatként 3-4 fős csoport külön foglalkozott…

Megszakítás