Hogyan lehet nevelni a sport által? Douglas Hartmann szerint a sport egy nagyon erős fejlesztő eszköz, különösen többkultúrájú közösségekben. A sport általi nevelést több szempontból határozhatjuk meg. Egyrészt vizsgálhatjuk a nem-formális pedagógia oldaláról. A Kompasz, kézikönyv fiatalok emberi jogi neveléséhez (Európa Tanács) szerint „a nem-formális…
Az EFOP-5.2.2-17-2017-00051 kódú projektben készült kutatás a fiatalok sportolási és internethasználati szokásairól lezárul. A kutatási szakértő megkezdi a kitöltött kérdőívek feldolgozását, az eredmények szövegbe foglalását és a kutatás háttéranyagának kidolgozását. Ezen felül a projektben résztvevő partnerekkel együtt megfogalmazzák a javaslatokat. A kutatás háttereként a sport…
A műhelymunka résztvevői a szakmai vezető koordinálásával betekintést nyertek az Ifjúsági Módszertani Kézikönyv összeállításának terveibe és elsajátíthatták a dokumentum összeállítás módszereit. A szakmai vezető a résztvevőket is bevonta a részfeladatokba; az elméleti leírások és a jó gyakorlatok sorrendjét együtt állították össze, valamint a borító tervezésében…
A tanulmányút résztvevői a Szegedi Tudományegyetemet látogatták meg, ahol az elmúlt években a hallgatókat aktívan bevonták a sportéletbe, ingyenes délutáni sportórákat biztosítottak számukra, a kötelezően választott sport kurzusok mellett. A projekt csapat ennek a tevékenységnek a sikerességét mérte fel hallgatókkal folytatott beszélgetések során. Az informális…
Az első Európai Sporthétre 2015 szeptemberében került sor, amelynek hivatalos megnyitóját Brüsszelben tartották. 2017-től a hetet szeptember 23-30. között ünneplik Európa-szerte. A Sport Európai Hete célja a sport és a testmozgás népszerűsítése Európa-szerte nemzeti, regionális és helyi szinten. Az uniós tagállamok és a partnerországok számos…
A projektben elvégzett kutatásban a kitöltők több kérdést is érintettek és megfogalmazták véleményüket a sporttal és szokásaikkal kapcsolatban. Bemutatunk néhány kérdést és az összefoglalt válaszokat. Mi akadályoz egy mai fiatalt a sportolásban? A legfontosabb akadályok: időhiány, információhiány, eszközhiány, belső késztetés hiánya. Az információk között sokszor…
A projekt partnerek online megbeszélést tartottak, ahol Jósa Bálint, a kutatást végző szakember tartott tájékoztatást a kutatásba bevont kitöltők számáról és az eddig elért eredményekről. A partnerek megkapták az adatokat, hogy az országaikból hány fő töltötte ki a kérdőívet és milyen korosztályból. A kutatásvezető bemutatta…
Az őszi időszakra az egyesület és a partnerek remélték, hogy javul a koronavírus okozta helyzet és a programok nem szorulnak ismét az online térbe. Az újfent kialakult helyzet új tervezést igényelt és kihívások elé állította a résztvevő egyesületeket. Az egyik ilyen kihívás a szervezeteknél dolgozó…
A média a 20. és a 21. század társadalmainak életében meghatározó szerepet játszik. Rendkívül dinamikus fejlődésének köszönhetően egyre inkább teret nyert az emberek mindennapjaiban, növekvő méretű médiafogyasztást, média-aktivitást, sőt, média-függőséget generált. Kiemelt jelentőségét elsősorban három fő funkciójának köszönheti: egyrészt információkat szolgáltat, másrészt bemutatja és magyarázza,…