A műhelyfoglalkozás célja a sporthoz és a neveléshez köthető fogalmak tisztázása. Az eddigi foglalkozások során a gyakorlati részbe nyertek betekintést a résztvevők. A kiemelt elméleti téma a következő volt: Mi a különbség a SPORTRA, a SPORTTAL és a SPORT ÁLTALI nevelés között? A résztvevők előzetes…
A foglalkozások első pontja minden esetben a ráhangolódás. A foglalkozásvezetők ezáltal fel tudják mérni a csoport aktuális hangulatát, valamint a beszélgetés elősegíti a gyerekek megismerését is. Gyakran indul a beszélgetés a “Mi történt veled a mai napon?” kezdetű mondattal, amelyre sokféle válasz érkezik, amelyekből kiszűrhető…
A sport személyiségfejlesztő hatása megkérdőjelezhetetlen. A csapatsportok esetében kiemelten érezhető a személyiségre gyakorolt hatás, mivel a játékosok egymásra hatnak, ami a külső szemlélő számára is egyértelmű lehet. Az egyéni sportoknál ez a fejlődés az egyén belső világában mehet végbe, így nehezebben megfigyelhető. A következő cikk…
A megjelent brossúrában a következőkre kaphatnak választ az érdeklődők: Milyen módszertant használ a projekt? Milyen eredményeket, célokat szeretnének elérni a partnerek? Melyik országok gyakorlatai ismerhetőek meg a projekt eredményeiben? A rövid tájékoztatást tartalmazó brossúra az alábbi linken elérhető: https://hopeforchildren.hu/wp-content/uploads/2020/12/brossura2.jpg
Hazánkban a sport általi nevelés mint módszertan még gyerekcipőben jár, kevés szakirodalom található a témában, a nem-formális oktatási forma használata a közintézményekben szintén nem gyakori, így ezekről információkat civil szervezeteknél vagy szabadidős sport egyesületeknél találhatunk. Az alábbiakban egy könyvet ajánlunk, amely több szempontból körüljárja a…
A kisebbek számára az állatmeséken keresztül közelítenek a foglalkozások. Egy kiválasztott mese felolvasása után, a meseterápia és a drámapedagógia módszertanát felhasználva beszélgetünk a témáról. A szerepjáték és a csoportmunka erősíti a kommunikációs és szociális készségeket. A kiválasztott mesék története burkoltan a következő témákra épülnek: Megküzdés…
Az egyik csoport 10-14 éves lányokból áll, így számukra egy speciális, lányokról, nőkről, nemi szerepekről, valamint a nők lehetőségeiről szóló történeteket választottunk. A foglalkozás füzért egy ismerkedő beszélgetéssel kezdtük, a további foglalkozások során szóba kerültek az alábbi témák: nemek közti viselkedés és elvárásbeli különbségek híres…
Ha a Magnet Banknál vezet számlát és használja a NetBank funkciót, válasszon minket kedvezményezettnek, hogy a 2020-as évben is minél több gyermek programot tudjunk szervezni, ahol kézműves foglalkozásokkal és készségfejlesztéssel segítjük a résztvevők fejlődését. Hogyan tudja ezt megtenni? Részletek a linken: https://www.magnetbank.hu/a-kozossegi-bankrol/a-segito-bankkartya
Az olasz, bolgár, török és horvát partnerek megkezdték közös munkájukat. Az „Integr-Action Through ETS ” (IATETS) egy 24 hónapos stratégiai partnerség, amelynek célja az oktatás és az egyénre vonatkozó új lehetőségek megteremtése a fogyatékossággal élő hátrányos helyzetű európai felnőttek számára az oktatás formáinak és a…